srijeda, studenoga 04, 2009

SAD osudile napade na Gregoriana VIDEO/FOTO SHEME `BOŠNJAČKE MAFIJE`

SARAJEVO – Veleposlanstvo Sjedinjenih Američkih Država (SAD) želi iskazati svoje neodobravanje spram napada na prvog zamjenika visokog predstavnika Raffija Gregoriana, visokog američkog diplomate na službi u Uredu visokog predstavnika, priopćeno je u utorak.

- Dr. Gregorian ima puno povjerenje i podršku Vlade Sjedinjenih Američkih Država. Veleposlanstvo SAD-a u potpunosti podržava rad Ureda visokog predstavnika (OHR) na pružanju pomoći Bosni i Hercegovini kako bi postigla napredak i razvila se u zdravu, funkcionalnu zemlju, navedeno je u priopćenju odaslanom medijima.

Intervju Raffija Gregoriana za politički magazin "60 minuta" emitiran je u ponedjeljak

Gregorian odbacio optužbe

Amerikanac Raffi Gregorian, prvi zamjenik visokog međunarodnog predstavnika u BiH Valentina Inzka, odbacio je optužbe o postojanju urote protiv Bošnjaka u Uredu visokoga predstavnika.

- Smatram da je ovaj novi trend antiamerikanizma, kako iz Banje Luke tako i od Radončića i njegovih medija, izuzetno su uznemirujući i kontraproduktivan, izjavio je Raffi Gregorian u političkom magazinu Federalne TV «60 minuta» u ponedjeljak navečer.


Montiranje shema


Gregorian je u razgovoru s urednikom i voditeljem «60 minuta» Bakirom Hadžiomerovićem govorio o navodima Dnevnog avaza i tjednika Global, koji su OHR optužili za montiranje shema navodnih kriminalnih bošnjačkih organizacija u BiH, progon bošnjačkih političara, islamofobiju, najavljenoj kaznenoj prijavi koju će protiv njega podnijeti kompanija Avaz uz zahtjev za odštetu od 50 milijuna…


- Insinuacije da visoki predstavnik, OHR ili ja na neki način stojimo iza navodnog konačnog rješenja za Bošnjake su monstruozne i želim naznačiti da su izjave koje dolaze iz Islamske zajednice BiH dane, a da pri tome nitko nije kontaktirao sa mnom ili bilo s kim iz OHR-a. To je itekako uznemirujuće, ali da budem potpuno jasan - nema nikakve istrage usmjerene protiv ljudi, nitko nije na meti u ovoj navodnoj shemi objavljenoj u Dnevnom avazu i Globalu. Nema nikakve liste, meta, nema nikakve urote, ne postoji ništa tog tipa tako da odbacujem sve takve insinuacije kao i sve ostale o tome da sam ja antibošnjački nastrojen, istakao je Gregorian.


Također, Gregorian je o objavljenim grafikonima kazao, analizirajući navodnu shemu, jasno da se radi o utjecajnim Bošnjacima. Gospodin Fahrudin Radončić, nastavio je Gregorian, krenuo je na mene prije nekoliko mjeseci kada me je pokušao uvući u svoj sukob sa gospodinom Selimovićem. Radi se o dugotrajnom poslovnom sukobu, koji datira prije mog mandata ovdje.


- Odbijam biti uvučen u to što sam i njemu tada rekao. Primijetio sam da su ljetos Radončićevi mediji i američkog veleposlanika u BiH nazvali islamofobom. I mene su nazvali islamofobom prije nekoliko mjeseci, ali ono što je interesantno je to da taktika koja se koristi protiv mene gotovo je identična onoj koju je gospodin Dodik koristio u protekle tri godine. Ne mislim da je to slučajnost. Naravno njih dvojica imaju neke zajedničke poslovne suradnike u Crnoj Gori i Srbiji, a Radončić je javno branio Dodika u svom magazinu Global. Dakle, ako je on veliki branitelj bošnjačkih interesa i ako smatra da to može raditi napadajući ljude poput mene ili američkog veleposlanika, a istovremeno biti prijatelj Dodika, mislim da treba imati u vidu da će ljudi koji će glasati na narednim izborima ozbiljno razmisliti o tome za koga će glasovati, poručio je zamjenik visokog predstavnika.

Postoje istrage


OHR je upoznat s činjenicom, kazao je Gregorian, da postoje istrage protiv nekih visokih dužnosnika ove zemlje, i mi moramo biti upoznati s time, ali ne moramo sudjelovati u tome i to je velika razlika. Gregorian je naglasio da OHR zna da istraga u Razvojnoj banci tretira i Radončića.


Na konstataciju urednika Bakira Hadžiomerovića da se napadi na Gregoriana i američkog veleposlanika Charlesa Englisha događaju i u Sarajevu i u Banja Luci, te na pitanje kuda ide BiH, Gregorian je odgovorio:


- Prije svega smatram da je ovaj novi trend antiamerikanizma, kako iz Banja Luke tako i od Radončića i njegovih medija, izuzetno su uznemirujući i kontraproduktivni. Dok sam bio u SAD-u u vrijeme kada su oni pripremali ovaj novinski članak, ja sam tamo lobirao za BiH, konkretno pred američkim Senatom, gdje sam promovirao članstvo BiH u NATO-u. Dakle, dok sam ja u Americi pokušavao pomoći vašoj zemlji, ti ljudi ovdje napadaju ljude iz SAD-a koji pokušavaju pomoći BiH. Mi smo veoma ponosni na naš 15-godišnji angažman ovdje i kao što je potpredsjednik SAD-a rekao prilikom posjeta BiH u maju ove godine, SAD će i dalje biti prisutne i ostat će ovdje. Sva naša nastojanja usmjerena su na to da promoviramo interese BiH i njenih naroda i građana u smislu približavanja EU i NATO-u. Tako da moram pomisliti, ako ljudi napadaju one koji pokušavaju pomoći BiH, onda oni imaju neki problem s tim konceptom, istakao je Gregorian.


Što se tiče ponašanja Valentina Inzka u cijeloj ovoj priči, Gregorian je naglasio da nema razlike u njihovim stavovima.


- Gospodin Inzko je izuzetno moralan čovjek. Mislim da Inzko smatra da su ovi novinski članci prikazali potpuno pogrešno situaciju i nanijeli su štetu ljudima koji su se pojavili u tim tekstovima.


Komentirajući navode Avaza da očajnički želi zaustaviti istragu unutar OHR-a, koju je najavio Inzko, Gregorian je rekao da je to potpuno pogrešno:


- Ne znam gdje Avaz dobiva ili proizvodi takve informacije. Inzko i ja ćemo se sastati u utorak kako bi razgovarali o daljim koracima i eventualnim mjerama i utvrdili što se točno dogodilo, jer nama to još nije u potpunosti jasno, naglasio je Gregorian.


Kada je riječ o najavljenoj tužbi Avaza prootiv OHR-a s odštetnim zahtjevom od 50 milijuna eura, prvi zamjenik visokog predstavnika je rekao da je to smiješno i da to ne shvaća ozbiljno.


- Mi nismo ništa pogrešno učinili, rekao je Gregorian i ironizirajući dodao da će i on tražiti kredit od federalne Razvojne banke da otplati Avazu odštetu.

Shema navodno nastala u OHR-u koja je uzbudila duhove: Nekolicina članova bošnjačke elite navodno kontrolira organizirani kriminal, politiku, vjeru i poslovanje

Radončić: Gregorijan islamofobično ruši BiH


Na Gregorianov intervju u «60 minuta», odmah je putem novina koje su njegovom vlasništvu, odgovorio Fahrudin Radončić.


- Volim svoje Bošnjake, a prezirem lobistu Gregoriana, kazao je za "Dnevni avaz" Fahrudin Radončić, predsjednik Saveza za bolju budućnost BiH, povodom optužbi koje je na njegov račun u emisiji "60 minuta" iznio prvi zamjenik visokog predstavnika Raffi Gregorian.

- Žao mi je što na užasne Gregorijanove tvrdnje moram odgovoriti nimalo diplomatski i vrlo precizno. Nisam ja u tajnoj vezi s Dodikom, već on. Svojom insceniranom svađom njih dvojica dokazuju da BiH nije moguća, a izmišljenim ratom upravo Gregorian želi Banjoj Luci ponuditi izgovor za odcjepljenje - ističe Radončić.


On navodi i da su "imali nešto protiv Dodika, mogli su ga do sada uhititi".


- Jasno je da se ovdje radi o namjerno izmišljenim optužbama protiv njega da bi ga Gregorian gurnuo u separatizam - kaže Radončić.


Što se tiče optužbi da imam probleme s obitelji Selimović, to je točno, nastavlja Radončić, jer se radi o ljudima koji su ukrali više od stotinu bh. kompanija, a tobože pravdoljubivi Gregorian radi kao njihov profesionalni lobista, što dokazuju i njegove fotografije s Mujom Selimovićem.


- Također, to da su Gregorian i njegov otac primili - koje li ironije - priznanje Internacionalne lige humanista zajedno s jednim Mijom Brajkovićem, jasno pokazuje da on podržava i pljačku tog kombinata, ali i to da je Brajković uradio etničko čišćenje i s posla zauvijek otjerao više od 2.000 Bošnjaka - upozorava Radončić.


Bijeg od istine


On nadalje ističe i to da "Gregorian meni crta lažne sheme za Razvojnu banku, a nikada nije objavio shemu kako je više od 80 banaka, gdje su Bošnjaci bili većinski vlasnici, preoteto".


- Ja se nikakvih istraga ne bojim, a pogotovo ne bjelosvjetskih varalica koji su uhvaćeni u žestokom kriminalu.


Naši odvjetnici će ga tužiti i on će za sve optužbe imati priliku argumente ponuditi američkim sudovima. Ima li išta legalističnije prema njemu od toga?


Neka gospodin Gregorian pisanje novinara koji su ga uhvatili u antidaytonskoj aktivnosti ne pokušava zaustaviti pritiscima na mene. Meni se, uostalom, i osobno ispričao visoki predstavnik Valentin Inzko i ta poruka ostala je u mom mobitelu.


Što će, uostalom, Gregorian reći za izjavu turskog veleposlnika u "Dnevnom avazu" i kakvo će objašnjenje ponuditi diplomatskom koru kojem je taj isti Gregorian lagao da smo mi Bošnjaci teroristi i opasni financijeri radikalnog islama diljem svijeta?


Gregorianom, očito, upravljaju pojedini ratnoprofiterski lobiji i njegov pokušaj da objavljivanje tekstova o njegovom kriminalu veže uz moju izbornu kampanju nije ništa drugo do bijeg od istine i strah od procesuiranja pred američkim pravosuđem od kojeg ne može pobjeći - kaže Radončić.


Gregorian je, dodaje Radončić, recidiv antimuslimanske Bushove administracije i on to, i da hoće, ne može sakriti. Njemu nije mjesto u BiH, jer on ovu zemlju sustavno želi razbiti, a nas Bošnjake i muslimane gurnuti u ropski položaj prema Miji Brajkoviću, Dodiku ili bošnjačkim ratnim profiterima.


- Mi se njega ne bojimo i on to mora znati, jer on se treba plašiti pravne države, a ne mi. Pljuvanje po muslimanima i Islamskoj zajednici, koje je on organizirao putem FTV-a, sada je dobilo njegovu kućnu adresu i mi smo napokon svjesni tko nam je godinama podmetao najužasnije stvari zbog kojih BiH nije mogla naprijed, a mi nemamo vize i naša djeca budućnost.

Maske su pale - kazao je sinoć Radončić i zaključio:

- Već sam rekao da BiH neće biti kolonija niti će Bošnjaci hodati sagnute glave i nositi žute trake, a Gregorianu mogu poručiti da me ne plaši istragama, jer ih se nemam razloga bojati. Mi radimo legalno i već smo prošli mnoge montirane istrage i afere. Pogotovo nećemo dopustiti da BiH ostane osobna kolonija obitelji Gregorian. Njegov kolonijalni odnos, gdje on interno preuzima i kompetencije i naše države i OHR-a, već previše dugo trpimo, a on je sam sebi dohakao upravo prljavim mapama i denuncijacijama koje godinama plasira.


Gregorian uređuje «60 minuta»?

- Gregorian je očajan. Svojim istupom na FTV-u priznao je da godinama uređuje emisiju "60 minuta" i njegovim manipulacijama je, zahvaljujući hrabrosti "Avazovih" novinara, došao kraj. Ponosan sam na njih - kazao je Radončić.

On, istovremeno, prezire Gregoriana, jer ovaj podcjenjuje demokratsku javnost ove zemlje i mimo bilo kakvog legalizma nedopustivo dugo vrši ulogu glavnog urednika svih medija, ulogu raznih tužitelja i sudaca i šefova policija, o čemu se napokon i PIC i OHR moraju precizno izjasniti.

- Gregorian kao čovjek koji je montirao mape sada želi meni dodatno montirati sukob s Veleposlanstvom SAD u Sarajevu. Kao čovjek koji je svaki dan rata proveo u Sarajevu, duboko poštujem što su SAD učinile za BiH, što čine i koliko milijuna dolara svojih poreznih obveznika ulažu u budućnost i sigurnost BiH. Ne osjećam potrebu da išta Gregorianu objašnjavam, ali on treba objasniti radi li za SAD ili se pretvorio u svojevrsnog veleposlanika ratnoprofiterske i mafijaške grupe Selimović i Brajković, odnosno komercijalnih banaka koje nemilice pljačkaju narod - kaže Radončić.

- Pozivam sve građane BiH da se ne boje trećerazrednih obavještajaca i neostvarenih diplomata kojima ne odgovara da u ovoj zemlji stvari krenu naprijed, jer imaju mjesečne plaće više čak i od 50.000 KM. Oni se silno bogate na našoj muci i svađama koje vješto proizvode. Sjetimo se raznih mekenzija, moriona i ostalih koji danas u memoarima priznaju svoje antibošnjaštvo i antibosanstvo. Gregorian je samo jedan od njih, oni odlaze, a mi ostajemo. Činjenica da su u OHR-u montirane mape napravili i za Srbe i Hrvate najbolje govori da Gregorian ovdje ne donosi mir, već producira kaos kako bi što duže ostao i više osobno zaradio na nama - navodi Radončić.

- Gregorian se ovom svojom TV emisijom potpuno legitimirao kao čovjek koji godinama naručuje tekstove protiv Islamske zajednice ili "Avaza" i od nas pokušava napraviti mafijaše samo zato što štitimo naš narod i pravo javnosti na istinu. Očito, u njemu buja islamofobija, ali mi, kao pripadnici naroda nad kojim je izvršen genocid i koji je dao 200.000 života i milijun raseljenih za multietničku BiH, na to ne možemo i nećemo pristati. Mi želimo Zapad i euroatlantske integracije, a on je dio ekipe koja nam to godinama na najperfidniji način politički i ekonomski želi opstruirati - navodi Radončić.

3.11.2009.

Oslobođenje/D. Avaz/Pincom.info