MOSTAR - Federalni ministri koji dolaze iz redova HDZ-a 1990 neće sudjelovati u radu federalne Vlade dok se ne postigne politički dogovor o trasi koridora Vc, rekao je Srni glasnogovornik HDZ-a 1990 Veso Vegar.
Vegar napominje da su politički razgovori o ovome, ali i svim strateškim pitanjima neophodni kako se ovakve situacije, gdje se isključuje mišljenje jednog naroda, više ne bi ponavljale.
- Ako vidimo da ima šanse da se realizira ono što je već dogovoreno i što je u suglasnosti s interesima i stavovima struke oko koridora 5 c, ministri će se vratiti. Moguće je u parlamentu napraviti politički dogovor i promijeniti ovo pitanje ako ima volje, dodao je Vegar.
Nakon preglasavanja hrvatskih ministara u federalnoj Vladi HDZ 1990 ponovo je odlučio oživjeti raniju ideju da se prije donošenja novog ustava BiH promijeni sustav odlučivanja u Vladi FBiH.
- Predlagali smo i predlažemo ponovo da se promijeni sustav odlučivanja u Vladi FBiH. U našem prijedlogu stoji da je za donošenje svake odluke u Vladi potrebna barem jedna trećina glasova ministara iz svakog konstitutivnog naroda, rekao je Vegar, dodajući da inicijativa ranije nije podržana, ali da je sada jasno da je ona itekako potrebna jer se "svatko malo događa preglasavanje Hrvata".
-Neki su nam pribijali da ovim odustajemo od donošenja ustava, ali ne ovo je samo jedan korak do donošenja jer se ovako ne može raditi, zaključio je Vegar.
Vrankić: Moje parcele nisu razlog krize
Gradnja autoceste na koridoru V c kroz Bosnu i Hercegovinu kasnit će najmanje dvije godine bude li provedena odluka bošnjačkih ministara u vladi Federacije BiH da se promijeni ranije predviđena trasa kroz područje Hercegovine.
Uz kašnjenje, izmjena projekta stajala bi samo u projektom dijelu dodatnih deset milijuna eura, upozorio je u petak ministar financija i trezora BiH Dragan Vrankić.
U pisanoj izjavi dostavljenoj medijima u Sarajevu iz Vrankićeva ureda, upozorava se kako će zbog odluke o izmjeni prostornog plana za autocestu na koridoru V c južno od Mostara doći u pitanje i provedba kreditnog sporazuma s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) vrijednog 480 milijuna eura.
Ta sredstva odobrena su "u paketu" za gradnju četiri dionice buduće autoceste od kojih je jedna i ona čija se trasa sada pokušava izmijeniti, navodno zbog zaštite okoliša.
Ministar financija BiH podsjetio je kako će stotine milijuna eura sada praktično biti zamrznute a država će morati plaćati kamate zbog nekorištenja već odobrenih sredstava što je dodatni financijski gubitak.
Četvorica hrvatskih ministara u Vladi FBiH u četvrtak su prosvjedovala zbog nametanja odluke o izmjeni trase na kojoj bi se gradila autocesta.
Ministri financija, pravde, zaštite okoliša i poljoprivrede Vjekoslav Bevanda, Feliks Vidović, Nevenko Herceg i Damir Ljubić objavili su su kako zbog toga više neće sudjelovati u radu vlade.
Bevanda koji obnaša i dužnost zamjenika premijera ocijenio je kako su bošnjački ministri glasovanjem "demonstrirali brutalnu silu" koja u ovom slučaju izravno ugrožava interese Hrvata u BiH.
Izmijenjena trasa autoceste, po odluci bošnjačkih ministara, trebala bi ići istočnije od Neretve i zaobići naselja u kojima su većina Hrvati a u pitanje bi došla i ranije predviđena spojna točka s Hrvatskom prema Pločama.
Državni ministar Vrankićse pridružio ovim ocjenama.
"Istina je da jedna strana koja se kune u izgradnju multietničke BiH u stvarnosti radi na eliminaciji svega što nije bošnjačko i ne želi graditi južno od Mostara gdje živi većinsko hrvatsko stanovništvo", ocijenio je Vrankić dodajući kako se u ovom slučaju radi o "političkom nasilju nad Hrvatima".
Vrankić je ujedno odbacio optužbe koje je u petak plasirao "Dnevni avaz" tvrdeći kako je za sve zapravo kriv državni ministar financija jer je navodno ranije kupio velike dijelove zemljišta na dijelu gdje je trebala biti građena autocesa pa bi mu izmjena trase donijela velike financijske gubitke.
Pozadina sadašnje krize Vlade FBiH nisu nikakve parcele po Hercegovini nego poznato način donošenja odluka kojim se ignoriraju hrvatska stajališta o budućnosti BiH, stoji u Vrankićevom reagiranju.
29.8.2009.
Pincom.info
Foto: Reuters