Euro 3 standard
Prema riječima ministra vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Mladena Zirojevića,
zabrana o uvozu starijih vozila će biti ukinuta, ali će isto tako uvezeni automobili morati biti tehnički ispravni. Prema Zirojevićevim riječima, nužno je da se ovo pitanje riješi na identičan način kao što su to uradile i zemlje u okruženju. Tako će u BiH Zakon o ograničenju uvoza vozila starijih od sedam, odnosno 10 godina, zamijeniti Euro 3 standard. To zapravo znači da naši građani ni ubuduće neće moći uvoziti automobile neograničene starosti jer su se prvi automobili s Euro 3 motorima pojavili tek krajem 1998., a obveza zadovoljavanja Euro 3 standarda za vozila prodana u EU-u važi od početka 2001. Ipak, mnogi se ne slažu s ukidanjem starosnog ograničenja jer sumnjaju da će se poštovati mjere i da će vozila na našim cestama biti ispravnija.
Najčešći model Golf 2
Istraživanje koje je proveo GfK BH prije mjesec dana govori da je trenutačno na bh. prometnicama najčešći model i dalje Golf 2, što će se sigurno održati još dosta vremena ako imamo u vidu da ovaj model ima impresivni udio od čak 19 posto, što znači da je praktički svaki peti automobil na našim cestama inačica Golfa koja se prestala proizvoditi još 1992. Ako bi se promatrao Golf kao model bez obzira na godinu proizvodnje, dolazi se do podatka da gotovo trećina svih automobila u BiH neki od modela Golfa.
Piše: Tanja Čalić/dnevni-list.ba