ponedjeljak, siječnja 04, 2010

Treća federalna jedinica u BiH mogla bi postati neminovnost

Nezavisni predsjednički kandidat Milan Bandić u razgovoru za Federalnu novinsku agenciju (Fena) kazao je kako ne osniva novu političku stranku nego da je njegova stranka Republika Hrvatska te da budući predsjednik Republike Hrvatske ne treba biti stranački čovjek.


Na konstataciju novinara da je Bandić "čest i rado viđen gost u Posavini" te da je "prvi i jedini predsjednički kandidat koji je došao na područje Brčko Distrikta i time pokazao da i tamo žive Hrvati", predsjednički kandidat je odgovorio:

- Ne samo u Brčko Distrikt. Nažalost, ja sam jedini i od hrvatskih predsjedničkih kandidata i predsjednika koji je ušao i u Radimlju, i u Stolac, ali i u Banju Luku... Ja sam uvijek išao glavom tamo gdje netko drugi nije mogao. To jeste rizik, ali je i dobitna kombinacija i ništa više. Ostao sam dosljedan sebi i svom stilu, a to nije ništa posebno. Očekujem podršku od ljudi u Posavini, kao i svih naših državljana koji žive u Hrvatskoj.

Bandić je još jednom ponovio da je prijatelj Bosne i Hercegovine i hrvatskog naroda u BiH.

- Držim da je suštinsko pitanje budućeg hrvatskog predsjednika da vodi računa o tome da je strateško pitanje Republike Hrvatske jedinstvena, suverena i demokratska Bosna i Hercegovina, triju konstitutivnih, ali ravnopravnih naroda. Ukoliko hrvatski narod ne bude mogao u okviru postojećih institucija u BiH, u dogovoru s ostala dva naroda i međunarodnom zajednicom, dobiti tu svoju ravnopravnost koju ja zagovaram, onda neće ništa drugo preostati nego da i budući hrvatski predsjednik, sukladno Ustavu RH, a temeljem Dejtonskog sporazuma, posegne za trećom federalnom jedinicom. Ja je izravno ne zagovaram, ali ako se ne bude sve ovo o čemu sam govorio realiziralo, onda će to biti neminovnost - kazao je Bandić u intervjuu za Fenu.

Nemam veze s Tuđmanom i Šuškom

Bandić je prokomentirao i ocjene da je njegova politika prema BiH "samo nastavak politike Gojka Šuška i Franje Tuđmana".

- Nema tu nikakve veze s Tuđmanovom i Šuškovom politikom. Tako govore i napadaju me oni koji nisu ni avionom prešli preko BiH. Još jedanput ponavljam: ja zagovaram da se u okviru tri naroda s međunarodnom zajednicom osigura ravnopravnost hrvatskom narodu koji se više od 90 posto u veljači 1992. godine izjasnio za neovisnost Bosne i Hercegovine. Ta neovisnost predviđa njihovu ravnopravnost, ne samo konstitutivnost - rekao je Bandić.

Poskok.info