subota, svibnja 10, 2008

Hercegovini mrvice, Bosni 92 posto za cestogradnju

MOSTAR - Federalne vlasti sljedeći će tjedan raspravljati o jednom od najvažnijih dokumenata, koji bi trebao strateški odrediti pravac ulaganja od novca dobivenog od privatizacije. I dok su na prvi prijedlog hrvatski predstavnici imali golemih prigovora, nakon novoga imat će još dodatnog razloga biti nezadovoljni. Vlada Federacije BiH na dnevnom će redu predstojeće sjednice, koja će se održati u Mostaru, ponovo imati program kapitalnih ulaganja.

Očekuje se da bi ukupni prihodi od prodaje dvaju telekoma, Bh Telekoma i HT-a Mostar, te Aluminija iz Mostara, trebali iznositi oko 3,5 milijarde maraka. Zapanjujuća je lakoća kojom su bošnjačke strukture planirale raspodijeliti novac na većinska hrvatska i bošnjačka područja s omjerom od čak jedan prema osam do 12. U izradu toga strateškoga dokumenta Hrvati nisu bili uključeni. Večernjak je ekskluzivno u posjedu prijedloga raspodjele novca od prometnih, vodnih, poljoprivrednih, infrastrukturnih projekata.

Pritom je najveća, drastična razlika u raspodjeli novca predviđenog za cestovne projekte, napose magistralne ceste i obilaznice oko pojedinih gradova. Od ukupnoga iznosa od 1,55 milijardi maraka predviđeno je da se za ceste na području Bosne izdvoji više od 1,4 milijarde, dok bi se u Hercegovinu usmjerilo gotovo 120 milijuna u sljedećih nekoliko godina nakon prodaje telekom poduzeća. Najviše je novca predviđeno za povezivanje pravca M5 Lašva - Donji Vakuf u središnjoj Bosni, gdje bi se u dvije faze utrošilo gotovo 900 milijuna maraka.

I drugi pravac koji povezuje granični prijelaz Izačići u zapadnoj Bosni sa spojnom točkom Orljani vrijedan je 85 milijuna, dok je za prometnicu Bihać - Bosanska Krupa predviđeno 18 milijuna. Prometnica Tuzla Sarajevo od 290 milijuna maraka povezala bi poprijeko Bosnu usporedo s prometnim koridorom 5C. Uz to, na području Bosne predviđena je gradnja obilaznica kod Ključa, Bugojna, Donjeg Vakufa, Kalesije, Jajca, Cazina, Goražda, za što je izdvojeno oko 50 milijuna maraka.

U Hercegovini je istodobno najvrjedniji projekt Neum-Stolac sa 70 milijuna, obilaznica Mostar od 39 milijuna maraka, te obilaznica Grude, za što je predviđeno 9,5 milijuna maraka. Posebno demagoški, gotovo s dozom podrugivanja, zvuči objašnjenje iz programa investicija kako prometni sustav mora razvojno i gospodarski svrhovito povezati sva područja Federacije BiH radi uravnoteženog gospodarskog, demografskog i društvenog razvoja, iako je više nego jasno da se od Hercegovine nastoji stvoriti prometno slijepo crijevo.

10.5.2008.
Pincom.info